czwartek, 14 maja 2015

9. Omlet z twarożkiem buraczanym

Jak ja nie lubię gdy zostaje mi coś nie wykorzystanego do jedzenia z poprzedniego dnia. Jestem osobą która nie marnuje jedzenia i czasami to mi bardzo rujnuje plany. Na przykład tak jest dzisiaj. Miałam zaplanowane inne śniadanie, ale zostały mi plastry buraka, co wiecej, twaróg otwarłam przedwczoraj! I co tu teraz zrobić. Na szczęście przypomniał mi się mój ostatni eksperyment z omletem i burakiem(omlet miał być rozowy ale niestety moja patelnia sprawia, że każdy omlet staje się ciemno brązowy, więc zrobiłam sos z buraka). Dzis nieco musiałam zmodyfikować przepis i zamiast sosu zrobiłam twarożek. To są moje smaki- slodkie owoce i omlet i kwaskawy twarożek, mniam! A jak cieszy oko! Uwielbiam łączyć owoce z warzywami!


Składniki:
2 łyżki płatków owsianych
Łyżka otrębów
Duże jajko 
Cynamon
Szczypta soli
Wrzątek
Łyżeczka proszku do pieczenia


Plaster buraka
60 g twarogu
3 łyżki jogurtu naturalnego
Slodzidlo
Sok z cytryny

Dowolne owoce

Platki owsiane I otręby zalewamy wrzątkiem i przykrywamy by napeczniały. Gdy to sie stanie, kladziemy je na sitko i odciskamy nadmiar wody. Białko oddzielamy od żółtka. Do żółtka dodajemy cynamon, proszek do pieczenia i nasze płatki(ja dodaję jeszcze trochę stewi). Białko ubijamy ze szczyptą soli na sztywna pianę i łączymy z żółtkami i płatkami. Omlet smażymy na niedużym ogniu na lekko natłuszczonej patelni, najlepiej pod przykryciem, z obu stron. 
Plaster buraka trzemy na tarce o drobnych oczkach, dodajemy twaróg i jogurt. Dokładnie ugniatamy nasz twarożek widelcem. Dodajemy parę kropel soku z cytryny i slodzimy. 
Ja podałam z bananem, winogronem, mandarynka, arbuzem i prazonymi migdałami.

Ja mam małą patelnię, wiec jeżeli chcecie by wasz omlet był wysoki a macie patelnie większą, polecam dać łyżkę płatków i jedno jajko więcej.









0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Bo talerz musi być kolorowy! Template by Ipietoon Cute Blog Design