środa, 13 maja 2015

8. Pierożki z tuńczykiem I soczewicą

Pierogi chodziły za mną od dłuższego czasu, jednak gdy wspominam ile pracy mnie kosztowało rozwalkowywanie cieniutkiego ciasta to od razu mi się odechciewało. Tym razem ciasto zrobiłam grubsze wiec w miarę szybko mi to poszło. Chyba więcej czasu zajęło mi sprzątanie calej kuchni i zmywanie :D  Teraz gdy już umiem robić pierogi nie pokusilbym się ich kupować. Różnica w smaku jest ogromna, głównie dlatego że warto do ciasta dodać przyprawy, wtedy pierogi zmieniają kompletnie smak. Za dużo gadania, za mało konkretów, jak zawsze :)

Składniki
(Ok. 14 pierozkow)
Szklanka mąki pszennej pelnoziarnistej
Pół szklanki mąki gryczanej
Ok.12 łyżek gorącej wody
Kurkuma, papryka słodka, sól, pieprz

Tuńczyk w sosie własnym
Pół puszki soczewicy
Pół kulki mozarell 
3 łyżki jogurtu naturalnego
Natka pietruszki
Sól, pieprz, tymianek

Mąki przesiewamy do miski, dodajemy sól, kurkume, słodką paprykę, pieprz i goracą wode. Wszystko mieszamy na początku łyżka, później juz rękami. Ciasto nie może się przyklejac do rąk, jeżeli tak się dzieje trzeba dać więcej mąki pelnoziarnistej. Zagniatamy kulkę i wkładamy do lodówki. Soczewicę płuczemy wodą i ją rozgniatamy lub blendujemy(nie musi być dokładnie), tunczyka odcedzamy od sosu. Mieszamy oba skladniki, przyprawiamy solą, pieprzem i tymiankiem. Dodajemy starta mozarellę( kawałek zostawiamy do opruszenia pierogów) jogurt i posiekaną natkę pietruszki. Wodę na pierogi solimy. Na opruszonej stolnicy walkujemy nasze ciasto i wycinamy szklanką kółka. Mi wyszło 14 pierożków(potrzebujemy 28 kółek), ciasto było średniej grubości. Na wycięte kółka nakladamy farsz, na to kładziemy kolejne kółko ciasta i mocno zaklejamy. Wrzucamy do wody i gdy wyplyną na wierzch, gotujemy jeszcze ok. minuty. Całość podałam z surowym burakiem, sałata i opruszylam resztą mozarelli.




0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Bo talerz musi być kolorowy! Template by Ipietoon Cute Blog Design