czwartek, 17 grudnia 2015

71. Pudding chia z musem bananowym, malinami, bakaliami i gorzką czekoladą.

Co za dzień.
Nie wiem czy tylko mi tak przeszkadza dzisiejsza pogoda, ale ja dziś jestem noł lajfem. 
Albo inaczej. Gdy się położyłam po powrocie do domu na łóżku stwierdziłam, że w sumie mi tak dobrze i nie widzę potrzeby, by robić dziś coś konstruktywnego. Tak więc mój leń trwa już przeszło 2 godziny i nie sądzę, by do końca dnia coś się zmieniło. Wychodzę jednak z założenia, że człowiekowi czasami potrzeba takiego popołudnia. Kubek ciepłej herbaty, parę kostek gorzkiej czekolady i pożeracz czasu czyli laptop. Dziwię się skąd znalazłam siłę by iść na dzisiejszy wykład z matematyki, przecież mogłam się odwrócić i spać dalej, skoro i tak już zaspałam na wcześniejsze zajęcia. Dobrze, że tak się stało, bo w przeciwnym razie leżałabym cały dzień. 
Są jednak plusy dzisiejszego poranka. Wstałam, było jasno i miałam trochę więcej czasu, by przygotować sobie śniadanie. Dziś jadłam pudding chia z malinami, jagodami i bakaliami a do tego mus bananowy z dodatkiem masła orzechowego. By było jeszcze smaczniej, posypałam całość startą kostką gorzkiej czekolady.Niebo w gębie! Nie wiem nawet kiedy zawartość słoiczka zniknęła. Drugi raz z tymi cudownymi nasionkami a ja chcę więcej! Muszę uzupełnić moje zapasy, bo właśnie wykorzystałam ostatnie 2 łyżki chia. Swoją drogą wypadałoby też zaopatrzyć się w orzechy ziemne, bo dziś wygrzebałam ostatnią łyżeczkę mojego masła ze słoiczka. 

Wczoraj zmieniłam szablon bloga. Nie jest on mojej roboty, bo za nic w świecie nie potrafię ogarnąć wszystkich funkcji na bloggerze. Uważam jednak, że blog wygląda tak jak powinien. Jest kolorowy, czytelny i wygląd pasuje do tematyki :)

Składniki:
2 łyżki nasion chia
Ok. 200 ml mleka
Słodzidło
Garść malin
Parę jagód (u mnie ze słoiczka)
Mały banan
Łyżeczka masła orzechowego
Kostka gorzkiej czekolady
Bakalie (orzechy nerkowca, żurawina, orzechy włoskie, migdały)
Listki mięty do dekoracji

Nasiona zalewamy mlekiem, dodajemy coś do posłodzenia, wszystko mieszamy i odstawiamy najlepiej na całą noc. Nasiona trzeba chociaż raz zamieszać. 
Banana kroimy na mniejsze kawałki i rozgniatamy widelcem razem z masłem orzechowym. 
Czekoladę trzemy na tarce o małych oczkach. 
Na spód kładziemy mus bananowy, na niego wykładamy nasiona chia. Dekorujemy jagodami, malinami, bakaliami i całość posypujemy startą czekoladą. Dekorujemy listkami mięty. 





Wartość odżywcza: 390 kalorii, 15 g tłuszczu, 50 g węgli, 14 g białka






0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Bo talerz musi być kolorowy! Template by Ipietoon Cute Blog Design