czwartek, 25 czerwca 2015

37. Placuszki z serka wiejskiego

Najprostsze, nie wymagające dużego nakładu pracy, pyszne. Chociaz wizualnie nie powalają na kolana, ich zrobienie zajmuje niecałe 10 minut wiec są dobre dla osób które rano nie mąją czasu na kombinowanie. Co więcej zawierają sporo białka, także będziemy po nich syci przez długi czas. Sprawdzą się również na kolację jeżeli owoce zamienimy na warzywa.

Składniki:
150 g serka wiejskiego
Jajko 
Łyżka mąki pelnoziarnistej
Łyżka otrębów 
Łyżeczka proszku do pieczenia 
Slodzidło
Cynamon 
Skórka z cytryny (opcjonalnie)

Owoce
Masło orzechowe
Łyżka jogurtu naturalnego 
Jagody 

Serek wiejski umieszczamy w misie blendera razem ze slodzidlem i miksujemy aż będzie puszysty. Odkładamy dwie łyżki zmiksowanego serka, do których dodajemy jogurt i jagody(można pominąć, ja tym przełożyłam placuszki). Do misy blendera dodajemy resztę składników i miksujemy do połączenia skladnikow. Masę odstawiamy na 10 minut do lodówki. W tym czasie przygotowujemy owoce. Smażymy nasze placuszki na patelni lekko posmarowanej olejem bądź na teflonowej bez tluszczu, po 2 minutki z każdej strony. Najlepiej pod przykryciem. Jeżeli chcemy by nasze placuszki były bardziej puszyste, bialko jaja musimy wcześniej ubić i delikatnie połączyć z resztą składników. Ja moje placuszki przełożyłam zmiksowanym serkiem z jogurtem i jagodami( dodałam je by uzyskać kolor), owocami i masłem orzechowym.



Wartośc energetyczna całej porcji 
420 kalorii, 13,5 g tłuszczu, 46,7 g węgli, 29,5 g białka

5 komentarze:

 

Bo talerz musi być kolorowy! Template by Ipietoon Cute Blog Design