wtorek, 26 maja 2015

20. Placuszki z jabłkiem i rabarbarem

Witajcie!
Z góry przepraszam za moją wczorajszą nieobecność, ale moj omlet wczoraj odmówił współpracy. Jak się domyślacie, problem się pojawił gdy chciałam go odwrócić na drugą stronę. No cóż, każdemu się czasami zdarza :D
Skończyło się tak, że musiałam zrobić na szybko owsianke bo mialam mało czasu do wyjścia. Starałam się jak mogłam, by cieszyła oko lecz mi nie wyszło. Dzis jednak śniadanie było bardzo dobre, dlatego nie darowalabym sobie gdybym tu nie zamieściła przepisu. 

Składniki:
(18 placuszków)
125 g serka homogenizowanego
3 łyżki mąki pelnoziarnistej pszennej 
2 jajka
Sól
Slodzidło
Olej do smarowania patelni(Można pominąć)
Połowa małego jabłka
Rabarbar
Łyżeczka proszku do pieczenia

Dowolne owoce, twaróg, jogurt, cynamon, aromat migdalowy(można pominąć)

Bialka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę z solą. Serek homogenizowany łączymy z zoltkami, slodzidłem(koniecznie bo rabarbar jest kwasny), pokrojonym rabarbarem i jablkiem oraz mąką i proszkiem do pieczenia. Patelnię rozgrzewamy I smarujemy odrobiną oleju(Jeżeli dysponujecie dobrą patelnią teflonową, można pominąć). Pianę łączymy z resztą składników, łyżką nabieramy ciasto i smażymy po 2 minuty na małym ogniu z obu stron. 
Ja podałam z 20 g twarogu wymieszanego z jogurtem, cynamonem i aromatem migdałowym oraz jabłkiem, awokado, borowkami, bananem, winogronem I nektarynką. 




Rabarbarowa rewolucja

4 komentarze:

 

Bo talerz musi być kolorowy! Template by Ipietoon Cute Blog Design