poniedziałek, 18 maja 2015

14. Placuszki z ricotty

Wczoraj podczas zakupów i spaceru pomiędzy półkami wpadło mi oko śliczne opakowanie serka, była to ricotta. Uświadomiłam sobie, że nigdy jeszcze nie gościła w mojej kuchni. Juz odkąd ją kupiłam nie mogłam doczekać się rana by ją wykorzystać. I tak nadszedł dzisiejszy poranek, otworzyłam pudełeczko i zaczelam pukać się po głowie, że dopiero teraz ja kupiłam. W smaku jest delikatna, smak podobny do mozarelli. Nie byłabym sobą, gdybym nie zrobiła z niej plackow. Wyszly bardzo lekkie i smaczne. Przez moją nieuwagę trochę się przypalily, ale nie ujmowało im to smaku. 

Składniki
(około 10 placuszków)
 125 g serka ricotta
2 łyżki mąki pelnoziarnistej
100 ml mleka
Jajko
Łyżeczka proszku do pieczenia
Slodzidło
Wiórki kokosowe

Dowolne owoce do podania
Białko ubijamy z solą na sztywna pianę. Żółtko mieszamy z serkiem, przesianą mąka, proszkiem do pieczenia, slodzidłem, mlekiem i wiórkami kokosowymi(nie żałujemy ich). Pianę mieszamy z reszta składników i na gorącą patelnię nakladamy łyżka placki. Smażymy na niedużym ogniu przez 2 minuty z każdej strony. Ja je smazylam na za dużym ogniu dlatego się lekko przypalily. 
U mnie podane z serkiem wiejskim, jablkiem prazonym, kiwi, mandarynka, winogronem, tartą papają i nerkowcami.




2 komentarze:

 

Bo talerz musi być kolorowy! Template by Ipietoon Cute Blog Design