piątek, 29 stycznia 2016

87. Bananowe placuszki z płatków kukurydzianych i otrębów

Cześć kochani!
Niedawno wróciłam z długiego spaceru po centrum. Mam masę energii i jestem bardzo podekscytowana! Nie mogę zdradzić szczegółów, ale musicie trzymać za mnie kciuki przez najbliższe dni :) 

Dzisiejsze śniadanie nie wygląda zbyt atrakcyjnie, ale smak wszystko rekompensuje. Zrobiłam dziś bananowe placuszki z otrębami, płatkami kukurydzianymi i cynamonem. Zwykle dodaje do nich samej mąki pełnoziarnistej bez płatków, ale dziś mnie podkusiło by zrobić coś innego. Wyszły bardzo lekkie i smaczne. Podałam je z mrożonymi malinami które delikatnie się rozpaćkały, jagodami ze słoiczka, paroma plastrami banana i orzechami włoskimi. Zachęcam do spróbowania :) Ale uwaga! Ciężko jest je odwracać by ich nie zdeformować. Muszą one smażyć się chwilę dłużej na patelni, wtedy bardzo łatwo je przewrócić łopatką.

Składniki:
Pół banana
Jajko
3 łyżki otrębów
5 łyżek płatków kukurydzianych bez cukru
Łyżeczka proszku do pieczenia
Pół łyżeczki cynamonu 
Łyżka jogurtu naturalnego
Łyżka mąki pełnoziarnistej

Mrożone maliny
Jagody ze słoiczka
Plasterki banana
Orzechy włoskie
Wiórki kokosowe

Wszystkie składniki na placuszki wkładamy do blendera i dokładnie miksujemy, aż do powstania jednolitej masy. Patelnię delikatnie smarujemy olejem kokosowym i gdy się nagrzeje, łyżką nakładamy ciasto na patelnię i formujemy w dowolny kształt. Smażymy na niedużym ogniu z jednej trony 2-3 minuty, z drugiej minutę. Podajemy z ulubionymi owocami i bakaliami.








0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Bo talerz musi być kolorowy! Template by Ipietoon Cute Blog Design