niedziela, 8 maja 2016

101. Jabłkowe placki z mąki pełnoziarnistej, kukurydzianej i otrębów

Cześć słoneczka!

Wiecie, że mam słabość do wszelkiego rodzaju placków. Wczoraj lodówka świeciła pustkami, więc musiałam wykorzystać to, co było pod ręką. Efektem były placki z jabłkami z mąki pełnoziarnistej, kukurydzianej i otrębów pszennych. Łapcie przepis, smacznego!

Składniki (ok. 10 placków, 2 porcje)
Średnie jabłko
5 łyżek mąki pełnoziarnistej
3 łyżki mąki kukurydzianej
2 łyżki otrębów
Jajko
150 ml mleka
Szczypta soli
Cynamon
Słodzidło
Miód
Słonecznik
Orzechy
Ulubiony dżem niskosłodzony (u mnie brzoskwiniowy)
Masło do smażenia
Kiwi


Jabłko myjemy i kroimy w drobną kostkę. Dodajemy jajko, oba rodzaje mąki, otręby, mleko, przyprawy i słodzidło (u mnie zwykły słodzik). Ciasto powinno być dosyć gęste. Patelnię rozgrzewamy z masłem i łyżką nakładamy ciasto. Smażymy na małym ogniu około 2 minuty z każdej strony. Każdego placka smarujemy dżemem, polewamy miodem i podajemy z ulubionymi owocami i bakaliami. 





0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Bo talerz musi być kolorowy! Template by Ipietoon Cute Blog Design