poniedziałek, 27 lipca 2015

47. Omlet z bananami w cieście

Jabłka w cieście zagościły u mnie pare notek temu, o ile mnie pamięć nie myli. Uwielbiam naleśniki wiec owoce w cieście naleśnikowym smakują mi jeszcze bardziej. Dzis zrobiłam banana w cieście. Pomysł pojawił się wczoraj przed snem w mojej głowie. Do tego omlet, bo zostało mi sporo ciasta z owoców, a wiadomo, szkoda wyrzucac. 

Składniki:
Banan
Jajko 
2 łyżki mąki pelnoziarnistej
Slodzidło 
kurkuma
Cynamon
Szczypta soli 
50 ml mleka 
Olej 

Dodatkowo jajko, szczypta proszku do pieczenia, owoce 

Wszystkie składniki oprócz banana, proszku i jajka łączymy i mieszkamy do powstania jednolitego ciasta, jak na nalesniki. Nie może być za rzadkie, bo ciężko będzie przełożyć banana na patelnię. Rozgrzewamy patelnię z dowolnym olejem(u mnie kokosowy). Nie musi być go duzo, ja lekko namoczylam ręcznik papierowy i potarlam patelnię. Banana kroimy wzdłuż na 3 części i maczamy dokładnie w cieście. Smażymy z dwóch stron po ok. 2 minuty. 
Do ciasta które zostało dodajemy bialko ubite na sztywno i żółtko oraz proszek do pieczenia i smażymy omlet. 
Podajemy z dowolnymi owocami.



Wartość energetyczna:
420 kalorii, 15 g tluszczu, 56 g węgli, 18,4 g białka 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Bo talerz musi być kolorowy! Template by Ipietoon Cute Blog Design